ما اگر بتوانیم با توجه به سن، خصوصیات و حتی شرایط فردی که مقابلمان قرار میگیرد با او صحبت کنیم یعنی توانستهایم ارتباط برقرار کنیم.
اولین گام در برقراری یک ارتباط موثر این است که بدانیم از چه چیزی باید صحبت کنیم تا فرد جذب شود. وقتی رابطه مناسبی با دیگران برقرار کنیم، میتوانیم به نتیجه و هدفی که داریم برسیم. فرض کنیم در مقابل ما فروشنده بداخلاقی است. مشتریای که مهارتهای ارتباطی خوبی دارد با دو جمله ساده میتواند این فروشنده عبوس را به خنده وادار کند و با برقراری یک ارتباط قوی به راحتی حتی تخفیف هم بگیرد.
پس موفقیت ما در گروی یک ارتباط اجتماعی خوب و موثر است. یادمان نرود احساسات ما انرژی یک رابطه را تامین میکند. بیاحساس و خشک نمیتوانیم ارتباط برقرار کنیم.
این را هم بگوییم غرق شدن در دنیای مجازی برای برقراری ارتباطات اینترنتی، اشتباه است. فردی که در دنیای مجازی ارتباط برقرار میکند، میتواند هر طور که میخواهد خود را نشان دهد در حالی که در دنیای واقعی قدرت برقراری ارتباط را ندارد. کسانی که وامانده هستند و جرات برقراری ارتباط را ندارند، به دنیای مجازی و ارتباطات اینترنتی وابسته میشوند.
در واقع اینترنت و ارتباطات بیش از حد اینترنتی دیواری است برای پنهان کردن خود واقعی و جرأت نداشتن برای برخورد با واقعیتهای زندگی که یکی از آنها مهارتهای ارتباطی صحیح است.
----------------------------------------------------------------------------------
نویسنده:دکتر پروین ناظمی*
مراحل یادگیری مهارتهای کلامی...ما را در سایت مراحل یادگیری مهارتهای کلامی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 186